Dag 10 - Bagan

28 november 2018 - Pagan, Myanmar

Hallo weer,

Vandaag wakker geworden met de zonsopkomst boven Mount Popa. Echt schitterend om te zien. Het is een frisse ochtend met veel wind maar de zon doet ook alweer haar werk. Lekker ontbeten buiten op het terras met zicht op Mount Popa maar Martin is helaas nog niet veel beter. Dus vandaag alleen de rit naar Bagan. Zo was het gelukkig ook gepland dus we hoeven niets aan te passen. Het is maar een uurtje rijden en zijn dus al snel op onze nieuwe bestemming; Aureum Palace in Bagan.

We hebben een huisje met zicht op het meer en de pagodes. Echt heel mooi. Best een groot huis met alle voorzieningen maar ook hier kan al het houtwerk wel een likje verf gebruiken. Erg schoon en heel groot, dat dan weer wel.

We hebben ook kennis gemaakt met onze nieuwe gids Lin. Ook weer erg vriendelijk en hij wilde ons onderweg ook al van alles laten zien maar dit hebben we afgeslagen. Eerst maar even beter worden nu we hier een dagje rust kunnen nemen.

Bagan is een magische plek. Met schitterende pagodes. Morgen zouden we eigenlijk met de luchtballon gaan varen maar we zitten nog in dubio. Als Martin niet fit is dan is bijna 800 euro een hoop geld als je niet mee kan. Monique wil sowieso niet gaan varen want Monique is overal bang van ...

De infinity pool heeft een schitterend uitzicht op de oude pagodes. Druk lijkt het hier niet maar het kan zijn dat alle gasten al pad zijn. Straks gaan we even lunchen en een duik in het water nemen en vanavond gaan we eten met zicht op de verlichte pagodes. Daarvoor gaan we nog even op de Bagan Tower; oerlelijk om te zien maar schijnbaar schitterend bij zonsopkomst of ondergang.

Gids Lin hebben we ook al geïnformeerd over onze drone. Hier is het 'toegestaan' om de drone te gebruiken buiten de drukke hotspots. Dus morgen gaat ons vogel mee. We zijn benieuwd. Als Martin zijn darmen meewerken dan wordt het vast een super dagje. Eerst op de e-bike de pagodes in de buurt van het hotel verkennen en dan picknick lunch onderweg. En 's middags en 's avonds allerlei pagodes bezoeken met chauffeur en gids. We zijn heel benieuwd!

Zojuist terug van de sunset op Bagan Tower die zo niet in de omgeving past. Maar het uitzicht was prachtig. Martin heeft weer een timelapse gemaakt. Die zullen we thuis aan de blog toevoegen. Vanavond gaan we lekker romantisch uit eten met het zicht op de oude stupa's hier bij het hotel. Helaas wel besloten om de ballonvaart af te zeggen. Martin is aan de beterende hand maar nog niet 100% fit en dan kun je natuurlijk niet in een mandje gaan vliegen over Bagan. Misschien gaat hij alsnog bij het Inle Lake want daar vliegen ze ook. Monique gaat in ieder geval niet mee....

's Avonds in het restaurant genoten van het eten en het lokale dansclubje ...