Dag 12 - Ballonvaart en Inle meer

30 november 2018 - Nyaungshwe, Myanmar

Yes, we did it!

Vanochtend vroeg uit de veren. Om 05:00u werden we opgehaald door het busje van Oriental Ballooning. Stipt op tijd vertrokken we richting de plek waar we zouden opstijgen. Onze chauffeur en gids volgden ons met de bagage want na de ballonvaart volgt de vlucht naar Heho voor ons bezoek aan Inle Lake.

Monique dacht dat ze bang zou, zijn maar niets was minder waar. Een perfecte ontvangst met thee en een broodje en kennis gemaakt met Jonny, onze piloot. Een hele vriendelijke Engelsman die al overal gevlogen heeft, ook in de Serengeti in Tanzania. Laat dat nu ook nog op onze lijstje staan! Super ontvangst dus en alles heel professioneel. Tegen zonsopgang gingen we de lucht in. Oriental Ballooning met zes ballonnen (de donkergroene). Eerst bleven we vrij laag om iedereen een beetje aan het idee van het varen te laten wennen. We waren met een gezelschap van zes vrijgezelle, wat oudere mannen uit Zuid-Korea, twee Spanjaarden uit Gran Canaria, twee Duitsers uit München en wij dus.
De vlucht was echt geweldig. Je hebt écht niet in de gaten dat je hoog zit en het is heel stil in de lucht (op het geluid van de branders na). We hadden dit echt niet willen missen.
Na het landen zijn we keurig vervoerd naar het vliegveld voor een vlucht van maar 35 minuten. Op naar ons nieuwe avontuur Inle Lake. We kunnen niet wachten ...

Op Heho airport aangekomen stonden een nieuwe chauffeur en gids alweer keurig op ons te wachten. Onderweg naar ons hotel reden we door een prachtig heuvelachtig gebied. Alles lijkt hier wat schoner dan de andere plaatsen die we bezocht hebben. We hebben een klooster bezocht en ook een lokale markt. De markt was echt super leuk. Martin had echt wel iets willen eten daar maar dat leek ons geen goed idee nu hij net weer fit is. Na de markt lekker naar een wijnproeverij bij het Red Mountain Estate en daar ook heerlijk gelunched. We moesten 7665 kyats afrekenen, dat is omgerekend 4,25 euro voor een kom gebakken rijst met groenten en een kom heerlijke roergebakken noedels en iets te drinken. Echt zo lekker.

Na de lunch naar ons schitterende hotel, het Sanctum Inle Resort. We hebben een heerlijke dag gehad totdat we vandaag ook nog heel droevig nieuws kregen. Onze oude lieve rode kater Atie van 19 jaar is vandaag helaas overleden en we gaan hem heel erg missen... Als we terug zijn in Nederland zullen we hem begraven bij de andere poezen die in onze tuin hun laatste rustplaatsje hebben gekregen ...

Tot morgen ...

1. Sylvia de Jonghe:
    1 december 2018
    Oh nee toch zeker.....wat een droevig nieuws. Net nu jullie bezig zijn met jullie droomreis. Leef met jullie mee. Toch nog genieten hoor.......het is allemaal zo prachtig en bijzonder.