Dag 16 - Yangon

4 december 2018 - Yangon, Myanmar

Hallo iedereen,

Vandaag is het de laatste dag in Yangon en in Myanmar want vannacht vliegen we terug naar Dubai. In de ochtend pakken we nog even een taxi om twee mooie pagodes te bezoeken; de Nga Htat Gyi pagode en de Chauk Htat Ghi pagode die op loopafstand van elkaar liggen. In de eerste pagode is een 14 meter hoge zittende boeddha te zien. Hier hebben we ook een donatie gedaan die vervolgens aan een waaier werd opgehangen. We kregen er ook nog een certificaat bij! Om de hoek is een grote, 65 meter lange liggende boeddha te bewonderen. Jammer dat deze nu net in de bamboe steigers stond maar desalniettemin heel erg indrukwekkend. Om het beeld heen was natuurlijk ook nog van alles te zien. Martin vond het sprookjesachtig mooi, Monique vond het vooral te warm. Ja, met 36 graden is het niet echt koud hier ...

De rest van de dag blijven we in het hotel want we vliegen om 02:10u naar Dubai, dus echt slapen zal er niet van komen. Maar rond het zwembad is het geen straf en het eten is hier super dus we komen niks te kort. We genieten nog even volop van de Birmese sfeer en gastvrijheid... Mingalabar!

Morgen berichten we weer vanuit Dubai ...