Dag 17 - Dubai

6 december 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Hoi allemaal,

Vannacht hebben we niet geslapen, we moesten namelijk om 02:10u vliegen naar Dubai. Dat ging overigens allemaal weer heel soepel en op het vliegveld werden we opgehaald door de chauffeur van Bab Al Shams, het hotel waar we de komende dagen verblijven. Het hotel ligt in de woestijn zeggen ze ... nou ja, we waren net de laatste flat in aanbouw gepasseerd toen we bij het hotel aankwamen. Over 10 jaar is het waarschijnlijk ingebouwd tussen de woontorens. Heel vriendelijk ontvangen en ondanks het vroege uur (07:30u) was onze kamer toch al klaar! We zijn daarna gelijk gaan ontbijten. Een goed ontbijt, maar niet 5 sterren waardig (wel qua prijs). Daarna zijn we even gaan rusten op onze kamer met een heerlijk bed.

We liggen nu bij het zwembad, met een drankje, waar we veel te lang op hebben wachten wachten, en wat doet Martin? Hij bekijkt de foto's van Myanmar. Ik snap dat wel, Bab al Shams is natuurlijk weer heel anders. Alles is hier peperduur en we zijn zo verwend geweest met ons eerste hotel in Dubai en met de meeste hotels in Myanmar dat dit gewoon wat tegenvalt voor een 5 sterren hotel. En ja, het is niet van de Jumeirah keten, onze 'standaard' in het Midden-Oosten.
We hebben ook wel veel lol. Het stikt hier van de Chinezen die fotoreportages van zichzelf maken in allerlei poses. Ongelofelijk; alles voor het perfecte plaatje. We liggen wel bij een schitterend zwembad met zicht op de 'woestijn'. Het stikt hier wel van de vliegen en voor de prijs van een biertje moet je een halve dag werken maar dan heb je wel een blikje Corona met een schijfje limoen, dat dan weer wel.
Ook staan en hangen hier overal camera's, een fijn gevoel? Of zouden ze bang zijn dat we zonder betalen de woestijn in vluchten?

Vanavond op tijd gaan slapen en morgen met frisse zin er weer tegenaan!

Tot morgen!

1. Ingrid:
    6 december 2018
    Jammer dat de eerste indruk van Bab al dinges niet zo positief was, maar inmiddels weer wat bijgesteld begreep ik. Geniet nog maar even van alle rust voordat je weer meedrijft in de Nederlandse flow...