Dag 15 - Heho naar Yangon

3 december 2018 - Yangon, Myanmar

Hallo allemaal,

Vandaag hadden we een reisdagje van het Inle Meer naar Yangon. In de ochtend zouden we nog Pindaya bezoeken maar nu was Monique niet al te fit. Dus hebben we dat gecancelled zodat we nog wat uit konden rusten voor de vlucht naar Yangon. Om 11:30u werden we door gids Ted en de chauffeur opgehaald om naar het vliegveld in Heho gebracht te worden. Een mooie rit langs water en velden. Op het vliegveld(je) aangekomen hebben we afscheid van hen genomen en werden we door een dame van het reisbureau ingecheckt. Er moest nog even getoiletteerd worden en gezien de faciliteiten hier kwam de 'plastuit' weer goed van pas ... Maar zoals bij alle KBZ vluchten ook hier weer: na het boarden in no time de lucht in. O ja, KBZ heeft hier zowat alles in handen: banken, cement, luchtvaartmaatschappijen etc. etc.

Na een uurtje stonden we alweer aan de band op de luchthaven van Yangon. We konden onze rode en turquoise koffer overigens steeds heel goed volgen (zie foto's). Hier werden we opgehaald door Monin en haar chauffeur die ons snel door de drukke avondspits naar Hotel Savoy brachten, een koloniaal hotel in het centrum van Yangon. Blijkt de manager hier toch wel een Nederlander te zijn! En dan ook nog de broer van apotheekster Esther Derycke uit Oostburg (Martin's collega's zullen haar wel kennen). De wereld is klein! In het hotel, dat overigens heel erg sfeervol is, zijn dan ook veel Nederlandse tintjes terug te vinden: bitterkoekjes bij de koffie, drop op de kamer, posters van de Rotterdamse Lloyd overal en ... de eerste kerstbomen, versierd met lichtjes, ballen en pakjes.

We hebben hier heel lekker gedineerd en konden ook nog bij een wijnproeverij aanschuiven, maar dat hebben we maar even overgeslagen.

Morgen de laatste dag in dit prachtige, serene land ...

1. Ingrid:
    3 december 2018
    Heb je toch nog eerder een kerstboom dan wij!! Ziet er prachtig uit!
  2. Viviane:
    3 december 2018
    Geniet van jullie laatste dag. Wij hebben alvast elke dag genoten van de fito.s en de mooie teksten. Veilige reis terug naar huis Dikke knuffel van Terry en Viviane
  3. Monique Van Heese:
    4 december 2018
    Hoi Terry & Viviane, we gaan nog niet naar huis. Hebben in de woestijn van Dubai nog een tussenstop van 4 dagen. Wat een verwennerij eej!