Dag 18 en 19 - Bab Al Shams Desert Resort & Spa

7 december 2018 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Hallo weer,

De afgelopen dagen hebben we gerelaxt in het resort. Gisteravond moesten we even bijtanken van ons nachtje niet slapen (van 17:00u tot 05:00u om precies te zijn)...
We hebben ook een rustig plekje bij het zwembad gevonden en een uurtje in de Satori Spa met z'n tweetjes doorgebracht. We nemen hier echt onze rust. De eerste avond een pizza gegeten in het 'neppe' sfeerloze Italiaanse restaurant hier met een iets te hoog ingestelde airco...

Onze kamer wordt overigens heel erg goed bijgehouden. Drie keer per dag komen ze langs! Daarin zie je de 5 sterren wel terug. En af en toe zijn er hier wat activiteiten met valken of rijden op een kameel maar het lijkt hier verder erg rustig. Weinig toeristen. Eigenlijk hadden we nog het plan om nog een dagje met de shuttle bus naar Dubai te gaan maar dat hebben we geskipt. We gaan nog lekker genieten bij het zwembad.

Gisteravond was het hier heel erg leuk in de rooftop bar met live muziek. Voor we gingen slapen was er ook nog een erg mooi vuurwerk dat we vanuit onze kamer hebben kunnen bewonderen.

Als het donker is dan is het hier wel echt een sprookje. Overal branden er lantaarns en de kerstversiering die ze hebben opgehangen is dan bijna storend. Maar goed, er zijn natuurlijk veel toeristen die kerst wel vieren. Vanavond tussen 17:30u en 18:30u wordt 'de kerstboom' verlicht dat is naar het schijnt een speciaal moment want het werd middels een aparte brief aangekondigd en ... dan komt ook de kerstman een bezoekje brengen!

Helaas net een telefoontje gekregen dat onze Heritage safari niet door ging omdat ons hotel niet op de route lag. Ze wilden ons wel komen halen maar dat kostte 167 euro extra. Nou dat gingen we maar even niet doen. Annuleren kon niet meer zei de dame, maar gelukkig hadden we de bevestiging van 'Get your Guide', waar we geboekt hadden, dat we het volledige bedrag terug krijgen. Dus nog een extra dagje zwembad ...

Vanavond ons rooftop dinner gehad in restaurant Al Sarab. Het was echt super leuk. We hadden een 'special romantic corner', een fantastisch plekje met twee heerlijke lounge banken. De zonsondergang was prachtig en het was groot feest want vanavond werd de kerstboom aangestoken en de kerstman was er met heel veel elfjes. Er zijn op dit moment heel veel mensen. Het is in Arabië weekend natuurlijk en wij denken dat er veel mensen zomaar een paar dagen komen relaxen hier. Dus echt rustig is het hier niet meer maar er is erg veel te zien dus dat is ook weer leuk.

Het diner was heerlijk, we hadden een zalige mixed grill schotel én voor Martin gratis wijn. Aan de tafel naast ons zaten drie mensen die nog een halve fles over hadden en ze vroegen of wij die wilden. Dat was wel erg aardig.
Verder was er een optreden van een kinderkoor die allemaal kerstliedjes zongen. Best vreemd in een Islamitisch land bij 30 graden en dan dit soort liedjes maar erg gezellig en de sfeer was super. We werden echt in de watten gelegd. Voor alle kindjes waren er kadootjes. Echt een leuke avond met alweer een prachtig vuurwerk.

Tot morgen!

1. 8 december 2018
    Geniet er van! Klinkt allemaal geweldig goed
  2. Ingrid:
    8 december 2018
    Jullie zien er relaxed uit, vol herinneringen aan een prachtige reis! Goeie vlucht terug! Xxx